Hierbij de update van Smith!
Week 13 t/m 17 maart ’17
Persbericht: Haagse Markt in top drie beste markten van Nederland
Naar aanleiding van de verkiezing van Beste Markt van Nederland waarbij de Haagse Markt op de tweede plaats eindigde samen met de markt van Enschede, hebben wij een persbericht gestuurd met als insteek dat de Haagse Markt tot de top 3 beste markten van Nederland hoort. Helaas niet gewonnen, maar dit is ook een mooie plaats. Het persbericht is in de regio goed opgepakt, zie voor de resultaten het online dashboard met publicaties.
Persactie chefkok Hilton
Op woensdag 15 maart hebben we in samenwerking met Hilton The Hague een actie opgezet met chefkok Frank Uphoff. Deze is naar de Haagse Markt gekomen om dagverse producten te kopen voor zijn werk in het Hilton hotel. Wij hebben hier een aantal mooie persfoto’s van gemaakt en vrijdagochtend 17 maart het persbericht verstuurd. Insteek van het bericht was dat de chefkok van Hilton n.a.v. de verkiezing verse, lokale producten ging kopen op de Haagse Markt. Door verschillende vakmedia is het bericht opgepikt zoals horecavakblad Gastronomie en Horecavizier, zie publicaties hieronder en in het online dashboard:
https://www.horecavizier.nl/sitehome/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt.html
http://cheftronic.com/chef-hilton-doet-boodschappen-op-de-haagse-markt/
http://www.hospitality-management.nl/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt
http://wtftv.nl/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-haagse-markt/
Afstemming FB advertising campagne SocialLane
We hebben contact gehad met SocialLane voor het ontwikkelen van een Facebook campagne waarbij er een drietal advertenties worden ingezet rondom de Beste Markt van NL, Tweede Paasdag en de meivakantie. SocialLane maakt hiervoor de uitingen en zal de campagne inzetten via de HM-facebookpagina.
Overzicht week 20 t/m 24 maart:
Inkoop outdoor media
In samenwerking met Paula Post zijn we vorige week druk bezig geweest met de uitingen ten behoeve van de outdoor-mediacampagne rondom Pasen. De Haagse Markt is geopend op Tweede Paasdag en dit willen we graag extra benadrukken. In week 14 worden de abri’s ingehangen in de Haagse regio en twee op centrale plekken in Zoetermeer nabij het Stadshart en winkelcentrum Rokkeveen. De week erna zijn de A0-frames aan de beurt en wordt de uiting van de Haagse Markt op 50 plekken in Den Haag zichtbaar. Daarnaast worden de advertenties ingezet in Metro (landelijke dekking), Posthoorn & AD Haagse Courant (regionale dekking) en wijkkrantjes (lokale dekking). De uitingen die gemaakt zijn bijgesloten bij deze mail samen met een afbeelding van een A0-frame.
Afspraak Hop on, Hop off
Vorige week woensdag hebben we samen met Mariette de Wijs van Den Haag Marketing een afspraak gehad met Martin van de City Tour Hop on, Hop off om te kijken wat we voor elkaar zouden kunnen betekenen. Op dit moment is hij is afwachting van een goedkeuring op vergunningen en wil hij graag met de HTM om de tafel om te kijken of zij elkaar kunnen versterken door bijvoorbeeld een partnership. Smith Communicatie zal hem in contact brengen met Heino Walbroek van Stichting Marketing Scheveningen en hem de contactgegevens van een aantal partijen uit ons netwerk geven zodat hij hiermee contact kan leggen.
Printpublicaties
Alle verschenen printpublicaties van de afgelopen twee weken, zijn bijgevoegd in deze mail.
Onlinerapport
Tot slot, de link naar het online monitoringsrapport met daarin alle publicaties die verschenen zijn in de online en social media.
https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-
Leidsch Dagblad ed. Rijn en Veenstreek 11.03.2017
Huis aan Huis Enschede 08.03.2017
Noordholland Dagblad ed. Alkmaarsche Courant 11.03.2017
Gooi- en Eemlander editie Eemland 11.03.2017
Stadskrant Den Haag.nl 08.03.2017
AD Haagsche Courant 14.03.2017
Telegraaf Den Haag regio pagina 15.03.2017
De Twentsche Courant Tubantia ed. Enschede 15.03.2017