Promotie activiteiten in de periode van 6-02 t/m 10-02-2017

Hierbij onze update van deze week:

PR-stunt wegwijsbordjes

We hebben deze week een memo gemaakt over de uitwerking van de PR-stunt met de wegwijsbordjes. Deze actie wordt op dit moment uitgewerkt (ontwikkeling bordjes, perstraject opzetten, regelen persfotograaf etc.) en eind februari (22-23 februari) uitgevoerd door Smith Communicatie. Er wordt een persbericht samengesteld over de actie die na afloop zal worden verstuurd. Voor meer informatie over de stunt, zie memo.

Persbericht gratis cadeau-inpakservice

Vandaag hebben we in afstemming met Wim van Leeuwen een persbericht verstuurd over de ‘introductie’ van de gratis cadeau-inpakservice op de Haagse Markt met Valentijnsdag als actuele aanleiding. Natuurlijk is deze service niet helemaal nieuw, omdat deze ook al is ingezet met Sinterklaas en Kerst maar Valentijnsdag was een mooie aanleiding om de service nogmaals onder de aandacht van de media te brengen. Hierdoor zetten we weer even op positieve manier de schijnwerpers op de Haagse Markt en de samenwerking met Praktijkschool De Einder. Het persbericht is naar de regionale media en bloggers verstuurd. Hieronder staan de eerste publicaties die verschenen zijn naar aanleiding van het persbericht:

http://www.ad.nl/den-haag/valentijnscadeaus-met-liefde-ingepakt-op-haagse-markt~ae28c5eb/

http://www.nu-actueel.nl/news/5190121/Valentijnscadeaus-met-liefde-ingepakt-op-Haagse-Markt.html#.WJ3Yym_hCUk

http://www.headlinez.nl/index.php?nr=21247214

We houden jullie op de hoogte van nieuwe artikelen!

Facebookcampagne

Voor het inzetten van een (betaalde) Facebookcampagne is budget gereserveerd in de begroting van het communicatieplan. Om via social media nog beter zichtbaar te zijn en doelgroepgericht te adverteren om specifieke doelgroepen aan te spreken adviseren wij om Facebook ads in te zetten. In de begroting is hiervoor €1.000,- euro gereserveerd. Indien jullie dit willen inzetten, is het noodzakelijk dat Jessica van Auke Smits ook beheerder gemaakt wordt van de Facebookpagina. Dit kunnen we regelen via Paula of Pieter de Boer. We horen graag of dit wat jullie betreft akkoord is, zodat we dit in gang kunnen zetten.

Monitoring & publicaties

Bijgesloten is het artikel uit het AD Haagsche Courant m.b.t. de plannen om een fietsrekkenproef voor bakfietsen te doen bij de Haagse Markt (publicatiedatum 08.02.2017) en een artikel uit het blad Marktvisie over de verkiezing van Beste markt van Nederland (publicatiedatum 28.02.2017).

 

Item Haagse Markt bij KRO Brandpunt  

Het tv-programma Brandpunt heeft een item gemaakt over drie Marokkaanse jongeren uit de Schilderswijk. Één van hen is Mounir, hij verzorgt de catering voor de Haagse Markt ondernemers.

Zie hier het item http://www.npo.nl/brandpunt/07-02-2017/KN_1688468. Het grote item over de Schilderswijk start op 33.31 min en er wordt ingezoomd op de Haagse Markt vanaf 37.26 min.

 

Online rapport

Tot slot verwijzen we jullie graag naar het online dashboard waarin alle sociamediaberichten en nieuwsartikelen worden gepresenteerd. Het artikel uit het AD betreft de inpakservice voor Valentijnsdag wordt nog toegevoegd aan het rapport.

Link naar online rapport: https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

AD Haagsche Courant 08.02.2017

Marktvisie 28.02.2017

Promotie activiteiten in de periode van 6-02 t/m 10-02-2017