Archives

Promotie Activiteiten 31 t/m 07 april ’17

Promotie Activiteiten 31 t/m 07 april ’17

Hierbij de update van Smith!

 

Week 31 t/m 07 april ’17

 

Persbericht Tweede Paasdag

Gisteren (06.04.2017) hebben wij een nieuwsflits verstuurd met daarin de aankondiging dat de Haagse Markt op Tweede Paasdag geopend is. In de bijlage het persbericht in PDF.

 

SocialLane advertentie

De advertenties bij SocialLane zijn in volle gang en gaan erg goed. Hieronder een update van de resultaten.

Ook heeft SocialLane de instagrampagina van de Haagse Markt actief gemaakt en ook hier de Paasadvertentie gepost (zie hieronder).

Hierbij een greep uit de reacties via Facebook en Instagram post. Daarnaast heeft SocialLane de omslagfoto op Facebook ook aangepast. Zodat mensen daar ook zien dat de Haagse markt op Tweede Paasdag open is.

Veel ondernemers op de Haagse Markt hebben het bericht hieronder gedeeld.

 

Instagram

Klokhuis

Ik heb de teksten die wij willen gebruiken voor de facebookpagina van het Klokhuis doorgestuurd aan de contactpersoon bij het Klokhuis. Zij geeft haar feedback en akkoord. Telefonisch gaf zij aan dat de Haagse Markt zeker iets voorafgaand mag communiceren zolang het maar geen advertentie-insteek is (zoals bijv. ‘Het Klokhuis vindt de Haagse Markt de beste markt’). Paula ontvangt van mij dus de definitieve teksten die ze kan gebruiken.

Printpublicaties

Deze week is er een publicatie verschenen in Marktvisie inzake de verkiezing ‘Beste markt van Nederland’. Zie bijlage.

 

Onlinerapport

Tot slot, de link naar het online monitoringsrapport met daarin alle publicaties die verschenen zijn in de online en social media.

https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

Marktvisie 30.04.2017 (1)

NIEUWSFLITS Tweede Paasdag 2017

Promotie activiteiten in de periode 24 t/m 31 maart ’17

Promotie activiteiten in de periode 24 t/m 31 maart ’17

Hierbij de update van Smith!

 

Week 24 t/m 31 maart ’17

 

SocialLane Facebook-campagne

De Facebookcampagne bij SocialLane is in gang gezet. De eerste advertentie is rondom de Beste Markt van NL. Tot nu toe loopt deze advertentie erg goed! Er zijn inmiddels al 674 paginalikes bijgekomen. En het bericht is getoond aan 21.695 personen. Vandaag is er contact geweest met Paula voor het aanleveren van ‘paas producten’. De foto’s zijn doorgestuurd aan SocialLane en worden meegenomen in de advertentie rondom Tweede Paasdag. Weet je of er ondernemers op de Haagse Markt zelf ook speciale acties op deze dag hebben? Dan neemt SocialLane dit mee in de advertentie. SocialLane zag in de privéberichten op de pagina dat iemand al naar de openingstijden voor Pasen had gevraagd. Dus zij willen dit bericht ook graag boosten onder de fans die de pagina al volgen. Hieronder de twee advertenties.

  1. Advertentie ‘Beste Markt van NL’
  1. Advertentie Tweede Paasdag

Voor vanmiddag is er alvast een opzet gemaakt voor een bericht op de tijdlijn.

Inkoop outdoor media

Vorige week zijn de gemaakte uitingen voor de outdoormedia campagne. In week 14 (3-7 april) gaat de abricampagne lopen, gevolgd door de 50 A0-frames in week 15 (10-14 april). Daarnaast zijn er advertenties ingekocht in Metro (landelijke dekking), Posthoorn & AD Haagse Courant (regionale dekking) en wijkkrantjes (lokale dekking). Tevens verschijnt er op 10 april een speciale bijlage bij AD Haagse Courant met voorjaarsuitjes uit de regio. Voor de Haagse Markt is een 1/8 advertentie op print ingekocht gecombineerd met een online plaatsing op ad.nl/uitjeregio. Maandagochtend om 12.00 uur moet de tekst & beeld worden aangeleverd bij Auke Smits, hier zorgt Smith voor.

 

Flyer Tour de Haagse Markt

Er is een flyer in de maak voor touroperators om de ‘Tour de Haagse Markt’ aan de man te brengen. Wim heeft in samenwerking met Paula een eerste opzet gemaakt en Smith heeft hier feedback opgegeven. Volgende week wordt de flyer verder gefinetuned, zodat ie daarna ook bij Den Haag Marketing kan worden aangeleverd en wij kunnen kijken of we er een persbericht over kunnen samenstellen.

Printpublicaties

Alle verschenen printpublicaties van de afgelopen week, zijn bijgevoegd in deze mail.

 

Onlinerapport

Tot slot, de link naar het online monitoringsrapport met daarin alle publicaties die verschenen zijn in de online en social media.

https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

 AD Haagche Courant ed. Den Haag Stad 24.03.2017

Abri HM Pasen 2017 outline final

Metro 1-8 HM Pasen 2017 outline final

Hallo Hensbroek Amstenrade & Oirsbeek 29.03.2017 (1)

Leisch Dagblad ed. Rijn en Veenstreek 27.03.2017 Posthoorn ed. LeidschenveenYpenburg 22.03.2017

AD Haagsche Courant ed. Den Haag Stad 24.03.2017

Promotie activiteiten in de periode 13 t/m 17 maart ’17

Promotie activiteiten in de periode 13 t/m 17 maart ’17

Hierbij de update van Smith!

 Week 13 t/m 17 maart ’17

Persbericht: Haagse Markt in top drie beste markten van Nederland

Naar aanleiding van de verkiezing van Beste Markt van Nederland waarbij de Haagse Markt op de tweede plaats eindigde samen met de markt van Enschede, hebben wij een persbericht gestuurd met als insteek dat de Haagse Markt tot de top 3 beste markten van Nederland hoort. Helaas niet gewonnen, maar dit is ook een mooie plaats. Het persbericht is in de regio goed opgepakt, zie voor de resultaten het online dashboard met publicaties.

Persactie chefkok Hilton

Op woensdag 15 maart hebben we in samenwerking met Hilton The Hague een actie opgezet met chefkok Frank Uphoff. Deze is naar de Haagse Markt gekomen om dagverse producten te kopen voor zijn werk in het Hilton hotel. Wij hebben hier een aantal mooie persfoto’s van gemaakt en vrijdagochtend 17 maart het persbericht verstuurd. Insteek van het bericht was dat de chefkok van Hilton n.a.v. de verkiezing verse, lokale producten ging kopen op de Haagse Markt. Door verschillende vakmedia is het bericht opgepikt zoals horecavakblad Gastronomie en Horecavizier, zie publicaties hieronder en in het online dashboard:

http://www.horecavakbladgastronomie.nl/sitehome/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt.html

https://www.horecavizier.nl/sitehome/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt.html

http://cheftronic.com/chef-hilton-doet-boodschappen-op-de-haagse-markt/

http://denhaagfm.nl/2017/03/24/haags-tv-journaal-hilton-hotel-kok-doet-zijn-boodschappen-op-de-haagse-markt/

http://verkeersbureaus.info/nieuws/2017/03/20/92656-ook-de-chef-kok-van-hilton-the-hague-doet-zijn-inkopen-op-de-haagse-markt/

http://www.gourmandgazette.nl/index.php/nieuws/overig-nieuws/3299-chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt

http://www.hospitality-management.nl/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-de-haagse-markt

http://wtftv.nl/chef-kok-hilton-the-hague-doet-inkopen-op-haagse-markt/

Afstemming FB advertising campagne SocialLane

We hebben contact gehad met SocialLane voor het ontwikkelen van een Facebook campagne waarbij er een drietal advertenties worden ingezet rondom de Beste Markt van NL, Tweede Paasdag en de meivakantie. SocialLane maakt hiervoor de uitingen en zal de campagne inzetten via de HM-facebookpagina.

Overzicht week 20 t/m 24 maart:

Inkoop outdoor media

In samenwerking met Paula Post zijn we vorige week druk bezig geweest met de uitingen ten behoeve van de outdoor-mediacampagne rondom Pasen. De Haagse Markt is geopend op Tweede Paasdag en dit willen we graag extra benadrukken. In week 14 worden de abri’s ingehangen in de Haagse regio en twee op centrale plekken in Zoetermeer nabij het Stadshart en winkelcentrum Rokkeveen. De week erna zijn de A0-frames aan de beurt en wordt de uiting van de Haagse Markt op 50 plekken in Den Haag zichtbaar. Daarnaast worden de advertenties ingezet in Metro (landelijke dekking), Posthoorn & AD Haagse Courant (regionale dekking) en wijkkrantjes (lokale dekking). De uitingen die gemaakt zijn bijgesloten bij deze mail samen met een afbeelding van een A0-frame.

Afspraak Hop on, Hop off

Vorige week woensdag hebben we samen met Mariette de Wijs van Den Haag Marketing een afspraak gehad met Martin van de City Tour Hop on, Hop off om te kijken wat we voor elkaar zouden kunnen betekenen. Op dit moment is hij is afwachting van een goedkeuring op vergunningen en wil hij graag met de HTM om de tafel om te kijken of zij elkaar kunnen versterken door bijvoorbeeld een partnership. Smith Communicatie zal hem in contact brengen met Heino Walbroek van Stichting Marketing Scheveningen en hem de contactgegevens van een aantal partijen uit ons netwerk geven zodat hij hiermee contact kan leggen.

Printpublicaties

Alle verschenen printpublicaties van de afgelopen twee weken, zijn bijgevoegd in deze mail.

Onlinerapport

Tot slot, de link naar het online monitoringsrapport met daarin alle publicaties die verschenen zijn in de online en social media.

https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

Marktvisie 31.03.2017

0442420170316020031

0020220170320002014

0020220170324034100

0020220170324036102

0453920170322026240

Posthoorn ed. Laak 08.03.2017

Leidsch Dagblad ed. Rijn en Veenstreek 11.03.2017

Huis aan Huis Enschede 08.03.2017

Noordholland Dagblad ed. Alkmaarsche Courant 11.03.2017

Gooi- en Eemlander editie Eemland 11.03.2017

Stadskrant Den Haag.nl 08.03.2017

AD Haagsche Courant 14.03.2017

Dordt Centraal 08.03.2017

Telegraaf Den Haag regio pagina 15.03.2017

De Twentsche Courant Tubantia ed. Enschede 15.03.2017

Promotie activiteiten in de periode 20-02 t/m 24-02-2017

Promotie activiteiten in de periode 20-02 t/m 24-02-2017

Hierbij de update van onze werkzaamheden van deze week 8 20-02 t/m 24-02

 

Partnership Den Haag Marketing

We hebben contact gehad met Maurice Haak van Den Haag Marketing inzake de nieuwe foto’s die vanuit DH Marketing gemaakt gaan worden. Hij gaat een afspraak coördineren tussen de fotograaf en Wim waarbij de precieze afstemming over datum en tijdstip ook via Wim loopt. Daarnaast hebben we volgende week woensdag 1 maart een afspraak op de markt met Mariette de Wijs, marketingmanager van Den Haag Marketing, om te kijken hoe we het maximale uit het partnership kunnen halen voor dit jaar.

Overleg City Mondial

Donderdag 23 februari hebben we samen met Marinus een overleg gehad met Thijs Moesker en Peter Duijvestein van City Mondial over op welke manier we elkaar kunnen versterken bij onze activiteiten voor de Haagse Markt. Wat we concreet hebben afgesproken is om op korte termijn te kijken of er mogelijkheden zijn voor de Haagse Markt om aan te haken bij het Schilderswijkfestival (mei) en het Blendid Festival (september). Thijs gaat contact opnemen met de organisaties van deze twee festivals en gaat de mogelijkheden inventariseren.

PR-stunt bewegwijzeringsbordjes

Vandaag was D-Day! Het zal jullie niet ontgaan zijn.. we zijn deze week heel druk bezig geweest met het uitwerken en vandaag uitvoeren van de PR-stunt van de bewegwijzeringsbordjes in Den Haag, Wassenaar, het Westland en Voorburg. Er zijn drie verschillende persberichten verstuurd naar landelijke & regionale media en de lokale media in de betreffende gemeentes. Er zijn ruim 30 bordjes opgehangen in regio Haaglanden (zie foto’s in de bijlage!!) en diverse passanten zijn verrast met verse producten van de Haagse Markt. Met dank aan de ondernemers die hier een bijdrage hebben geleverd J

Het persbericht is goed opgepikt in de regionale media, hierbij een eerste update:

http://www.ad.nl/den-haag/kunt-u-mij-de-weg-naar-de-haagse-markt-vertellen~aaad472c/

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3358923/Ludieke-actie-Haagse-Markt-trakteert-de-regio

http://denhaagfm.nl/2017/02/24/bewegwijzeringsborden-naar-haagse-markt-in-de-regio-fotoserie/

http://wtftv.nl/bewegwijzeringsborden-naar-haagse-markt-regio/

http://westland.nieuws.nl/knipsels/3698/ludieke-actie-haagse-markt-trakteert-de-regio/

https://lokaaltotaal.nl/corporate/bewegwijzeringsborden-naar-haagse-markt-in-de-regio-fotoserie/

http://www.nu-actueel.nl/news/5233634/Kunt-u-mij-de-weg-naar-de-Haagse-Markt-vertellen-.html#.WLBXb2_hCUk

http://www.headlinez.nl/index.php?nr=21333013

Robbie heeft nog een telefonisch interview gehad met Den Haag Fm over de actie en is terug te beluisteren via de website van Den Haag Fm. De persberichten zijn bijgesloten. We houden jullie op de hoogte over nieuwe publicaties J

Persbericht uit-tip voorjaarsvakantie

Op basis van de persberichten die we hebben samengesteld over de actie met de bewegwijzeringsbordjes, hebben we een ander bericht gemaakt voor de uit-kalenders om de Haagse Markt extra onder de aandacht te brengen als uitje voor de voorjaarsvakantie.

Monitoring & publicaties

In de bijlage de artikelen uit Gooi-en Eemlander editie Eemland (123.02.2017), Leidsch Dagblad (23.02.2017) en Noordhollands Dagblad editie Alkmaarsche Courant (23.02.2017), (11.02.2017).

Deze drie artikelen gaan over een column van Chris Aalberts inzake de komst van een Canadese radioverslaggever die naar Nederland is afgereisd om een item te maken over de verkiezingen waarin in zijn ogen een ‘Trump-achtige’ politicus zeer waarschijnlijk de nieuwe premier gaat worden. Hij neemt de proef op de som op de Haagse Markt.

 

Online rapport

Tot slot verwijzen we jullie graag naar het online dashboard waarin alle sociamediaberichten en nieuwsartikelen worden gepresenteerd. Link naar online rapport: https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

Promotie activiteiten in de periode 27-02 t/m 3-03-2017

Promotie activiteiten in de periode 27-02 t/m 3-03-2017

Hierbij onze update over de periode 27-02.2017 – 03.03.2017.

 

Afspraak Mariette de Wijs, Den Haag Marketing

Woensdag hebben Beau en Wim een afspraak gehad met Mariette de Wijs van Den Haag Marketing om te kijken op welke manier we het meeste uit het partnership voor 2017 kunnen halen. Zij heeft ons gevraagd alle speciale feestdagen waarop de markt open is en andere acties (zoals de bewegwijzeringsbordjes en verkiezing Beste Markt) door te geven via info@denhaag.com zodat zij deze mee kunnen nemen op hun kalender of door de redactie online geplaatst kan worden.

Daarnaast heeft Den Haag Marketing een portretreeks op Instagram (account: This is The Hague) waarbij ze Haagse gezichten met verhaal op de foto zetten. Dit coördineert Mandy Groenewegen van Den Haag Marketing. We kunnen samen met Wim kijken wie we hiervoor naar voren kunnen schuiven. Het Instagram account heeft ruim 5.038 volgers en is een interessant medium om diverse doelgroepen te bereiken. En het grootste voordeel: het is gratis J

Als laatste hebben we gesproken over het vormgeven van een excursie/tour over de Haagse Markt. Mariette denkt dat er veel animo voor is om een tour (met vaste ondernemers) te ontwikkelen en deze op een vaste dag in de week te organiseren, bijvoorbeeld op een zaterdagmiddag vanaf 13:00 uur. Zij gaat inventariseren bij de VVV en touroperators of hier vraag naar zou kunnen zijn en wat dan een goede prijsstelling is voor een dergelijke tour. Wim gaat kijken of er ondernemers zijn die standaard mee zouden willen doen in deze tour tegen een vergoeding pp.

Publicaties

De Haagse Markt is 24.02.2017 genoemd bij Studio Haagse Bluf (naar aanleiding van de wegwijsbordjes) Klik hier voor het fragment. In de bijlage de publicaties uit AD Haagse Courant van 25.02.2017, Post ed. Laak (25.02.2017), Den Haag Centraal (23.02.2017).

Onlinerapport

Tot slot, de link naar het online monitoringsrapport.
https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

Den Haag Centraal 23.02.2017 Posthoorn ed. Laak 22.2.2017

AD Haagse Courant 25.02.2017

AD Haagse Courant 25.02.2017 (1)

Promotie activiteiten in de periode van 13-02 t/m 17-02-2017

Promotie activiteiten in de periode van 13-02 t/m 17-02-2017

Hierbij onze update van deze week:

 PR-stunt wegwijsbordjes

De voorbereidingen zijn in volle gang. Ik hoor graag nog hoelaat ik volgende week woensdag de shoppers kan komen ophalen! De bordjes worden maandag gedrukt en haal ik dinsdag einde dag op.


Persbericht

Begin volgende week ontvangen jullie van ons het persbericht ter akkoord die wij vrijdagochtend om 08.00 gaan versturen. Het persbericht gaat naar de Haagse Media en daarnaast maken wij een selectie van de media in de regio’s/wijken Wassenaar, Westland, Vogelwijk etc.

Datum actie: Donderdag 23 februari

Samen met een persfotograaf, de wegwijsbordjes en vier big shoppers van de Haagse Markt met producten van de markt (denk aan fruit, brood, etc.) gaat het team van Smith op donderdag 23 februari om 09.00 op pad om de stunt uit te voeren. Het bordje van de Haagse Markt wordt tijdelijk bevestigd aan een bestaande bewegwijzering op 30 verschillende locaties. Hiervan maakt de persfotograaf een persfoto. De foto moet gaan leven middels voorbijgangers die iets uit de shoppers pakken. Met voorbijgangers op de persfoto wordt de insteek ‘Inwoners van diverse wijken in Den Haag keken verrast op..etc’ versterkt.

Facebookcampagne

Wij hebben nog geen reactie ontvangen betreft het inzetten van een facebookcampagne. In de begroting is hiervoor €1.000,- euro gereserveerd. Indien jullie dit willen inzetten, is het noodzakelijk dat Jessica van Auke Smits ook beheerder gemaakt wordt van de Facebookpagina. Dit kunnen we regelen via Paula of Pieter de Boer. We horen graag of dit wat jullie betreft akkoord is, zodat we dit in gang kunnen zetten.

Monitoring & publicaties

In de bijlage de artikelen uit Telegraaf (16.02.2017), Den Haag (09.02.2017), AD Rotterdams Dagblad (11.02.2017), AD Haagsche Courant (11.02.2017), AD Haagsche Courant (14.02.2017) en Haarlems Nieuwsblad (09.02.2017). Ik ligt ze hieronder toe.


Telegraaf

Zoals jullie weten is er onlangs een tram ontspoord in de buurt van de Haagse Markt.

In het artikel van de Telegraaf wordt om deze reden de Haagse Markt genoemd.

Den Haag Centraal

Verder publiceerde Den Haag Centraal een exclusief interview met Mourad Quari. Mourad bemiddelt jongeren vanaf zeventien jaar naar werk of een stageplek met zijn bedrijf Start up your Life. De Haagse Markt wordt kort aangehaald als eerste werkplek, waar Mourad toen hij jong was aan zijn eerste bijbaantje begon.

AD Haagse Courant

Het AD Haagse Courant publiceerde ons persbericht + foto naar aanleiding van de Valentijns inpakservice. Ook in het AD een artikel over de Juristenkraam bij jullie op de markt van Stef van den Heuvel. Een goed initiatief alleen jammer dat hij laat weten dat het relatief gezien rustig is op de markt. Ook benoemd hij het geklaag op de markt van marktlieden, die zijn hulp gebruiken bij marktregelgeving, net even iets te negatief naar mij mening.

Haarlems Dagblad
Schrijft over het bezoek van de Jury aan de Grote Markt inzake de verkiezing ‘Beste Markten van Nederland’ in de categorie groot markten. De Haagse Markt wordt uiteraard in het rijtje genoemdJ.

AD Rotterdams Dagblad

Het Ad Rotterdams Dagblad schrijft over raadslid Reshma Roopram, ex Miss Universe. Leuke anekdote voor de Haagse Markt: op de Haagse Markt vroeg iemand haar of ze mee wilde doen aan de Miss Universe Nederland. Zij heeft de verkiezing nog gewonnen ook!

Online rapport

Tot slot verwijzen we jullie graag naar het online dashboard waarin alle sociamediaberichten en nieuwsartikelen worden gepresenteerd. Er staan op het moment een aantal publicaties in het rapport over de Haagse Markt in Breda. Ik ben in contact met het monitoringsteam om deze publicaties uit het rapport te verwijderen.

Link naar online rapport: https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

AD Haagsche Courant 11.02.2017

AD Haagsche Courant 14.02.2017

AD Rotterdamse Dagblad ed. Rotterdam Stad 11.02.2017

Den Haag Centraal 09.02.2017

Haarlems Nieuwsblad 09.02.2017

Telegraaf 16.02.2017

Promotie activiteiten in de periode van 6-02 t/m 10-02-2017

Promotie activiteiten in de periode van 6-02 t/m 10-02-2017

Hierbij onze update van deze week:

PR-stunt wegwijsbordjes

We hebben deze week een memo gemaakt over de uitwerking van de PR-stunt met de wegwijsbordjes. Deze actie wordt op dit moment uitgewerkt (ontwikkeling bordjes, perstraject opzetten, regelen persfotograaf etc.) en eind februari (22-23 februari) uitgevoerd door Smith Communicatie. Er wordt een persbericht samengesteld over de actie die na afloop zal worden verstuurd. Voor meer informatie over de stunt, zie memo.

Persbericht gratis cadeau-inpakservice

Vandaag hebben we in afstemming met Wim van Leeuwen een persbericht verstuurd over de ‘introductie’ van de gratis cadeau-inpakservice op de Haagse Markt met Valentijnsdag als actuele aanleiding. Natuurlijk is deze service niet helemaal nieuw, omdat deze ook al is ingezet met Sinterklaas en Kerst maar Valentijnsdag was een mooie aanleiding om de service nogmaals onder de aandacht van de media te brengen. Hierdoor zetten we weer even op positieve manier de schijnwerpers op de Haagse Markt en de samenwerking met Praktijkschool De Einder. Het persbericht is naar de regionale media en bloggers verstuurd. Hieronder staan de eerste publicaties die verschenen zijn naar aanleiding van het persbericht:

http://www.ad.nl/den-haag/valentijnscadeaus-met-liefde-ingepakt-op-haagse-markt~ae28c5eb/

http://www.nu-actueel.nl/news/5190121/Valentijnscadeaus-met-liefde-ingepakt-op-Haagse-Markt.html#.WJ3Yym_hCUk

http://www.headlinez.nl/index.php?nr=21247214

We houden jullie op de hoogte van nieuwe artikelen!

Facebookcampagne

Voor het inzetten van een (betaalde) Facebookcampagne is budget gereserveerd in de begroting van het communicatieplan. Om via social media nog beter zichtbaar te zijn en doelgroepgericht te adverteren om specifieke doelgroepen aan te spreken adviseren wij om Facebook ads in te zetten. In de begroting is hiervoor €1.000,- euro gereserveerd. Indien jullie dit willen inzetten, is het noodzakelijk dat Jessica van Auke Smits ook beheerder gemaakt wordt van de Facebookpagina. Dit kunnen we regelen via Paula of Pieter de Boer. We horen graag of dit wat jullie betreft akkoord is, zodat we dit in gang kunnen zetten.

Monitoring & publicaties

Bijgesloten is het artikel uit het AD Haagsche Courant m.b.t. de plannen om een fietsrekkenproef voor bakfietsen te doen bij de Haagse Markt (publicatiedatum 08.02.2017) en een artikel uit het blad Marktvisie over de verkiezing van Beste markt van Nederland (publicatiedatum 28.02.2017).

 

Item Haagse Markt bij KRO Brandpunt  

Het tv-programma Brandpunt heeft een item gemaakt over drie Marokkaanse jongeren uit de Schilderswijk. Één van hen is Mounir, hij verzorgt de catering voor de Haagse Markt ondernemers.

Zie hier het item http://www.npo.nl/brandpunt/07-02-2017/KN_1688468. Het grote item over de Schilderswijk start op 33.31 min en er wordt ingezoomd op de Haagse Markt vanaf 37.26 min.

 

Online rapport

Tot slot verwijzen we jullie graag naar het online dashboard waarin alle sociamediaberichten en nieuwsartikelen worden gepresenteerd. Het artikel uit het AD betreft de inpakservice voor Valentijnsdag wordt nog toegevoegd aan het rapport.

Link naar online rapport: https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

AD Haagsche Courant 08.02.2017

Marktvisie 28.02.2017

Promotie activiteiten in de periode van 30-01 t/m 3-02-2017

Promotie activiteiten in de periode van 30-01 t/m 3-02-2017

Hierbij de update van deze week en enkele vragen aan jullie:

Online banner en Facebook campagne

Naar aanleiding van het telefoongesprek met Robbie hebben we tijdens ons gesprek met Jessica van Auke Smits ook aangegeven dat er interesse was om online te integreren in deze communicatiecampagne. Een online banner bij Omroep West voor 1 maand kost € 3.000,-. Daarnaast bekijken we de mogelijkheden voor een (betaalde) Facebookcampagne om ook via social media meer zichtbaar te zijn en doelgroepgericht te adverteren om specifieke doelgroepen aan te spreken. Hiervoor is budget gereserveerd in de huidige begroting dus we gaan even kijken wat er voor dat bedrag mogelijk is en dan leggen we dit aan jullie voor. Indien jullie dit willen inzetten, is het noodzakelijk dat Jessica ook beheerder gemaakt wordt van de Facebookpagina. Dit kunnen we regelen via Paula of Pieter de Boer.

Planning PR-stunts

Volgende week ontvangen jullie van ons de planning voor de PR-stunt met de bewegwijzeringsborden en de PR-stunt op de Pier. @Wim, zou jij kunnen inventariseren welke ondernemers geïnteresseerd zijn in eventuele deelname aan de pop-up markt op de Pier? Dat is wel essentieel voor het opzetten van de actie dat er vanuit de ondernemers genoeg draagvlak is en dan kunnen we snel een concreet plan maken over hoe we de actie gaan inzetten. @Robbie, zou jij nog even wat data kunnen doorgeven waarop je kunt afspreken met Herman Smit (Pier) en Sjoer Sijbesma (Hilton) voor het bespreken van samenwerkingsmogelijkheden? Dan kunnen we een afspraak coördineren. Thanks!

Invulling advertenties

Zoals ik vanmorgen al even mailde naar Wim, horen wij graag welke ideeën er vanuit de promotiegroep zijn inzake de advertenties. We kunnen deze bijvoorbeeld inzetten voor de promotie van Tweede Paasdag zoals vorig jaar ook is gedaan door middel van een abricampagne. We horen graag jullie ideeën!

Actualiteiten

@Wim, zou je ons op de hoogte kunnen houden over de ontwikkelingen rondom de pakketservice (PostNL & Primera), droogloop en andere zaken die mogelijk interessant zijn om de media op te wijzen? Dan kunnen we hier tijdig op inspelen, thanks J

Facebookpagina

Wij hebben afgelopen week contact gehad met Paula van Marktland. Wij hebben haar een aantal mooie foto’s doorgestuurd die zij kan gebruiken voor de facebookpagina. Ook hebben we haar getipt om het artikel uit het AD te delen op de pagina waarin de bereikbaarheid van de Haagse Markt in de toekomst wordt aangestipt. Mochten wij nog meer ideeën hebben voor interessante content, sturen wij dit aan haar door!

 

Advies nieuwsbrief en facebookvolgers

In de bijlage vinden jullie ons advies voor het inzetten van een nieuwsbrief. We denken graag met jullie mee over relevant nieuws en hoe de nieuwsbrief het beste kan worden ingezet voor de Haagse Markt. Indien jullie hier nog vragen over hebben, laat het ons dan even weten.

 

Monitoring & publicaties

Hierbij het monitoringsoverzicht over de periode 27.01.2017 tot en met vandaag. Hieronder een aantal punten betreft de printpublicaties, reacties socialmedia, het onlinerapport, de facebookpagina van de Haagse Markt en een advies voor het uitzetten van de Haagse Markt nieuwsbrief i.c.m. het werven van Facebookvolgers. In de bijlage een artikel uit Eendracht Ypenburg van vandaag over de P+R op de Binckhorst.

Reacties socialmedia

Verder attendeer ik jullie op onderstaande reactie op de P+R facebookpost van de Haagse Markt. We raden aan hier niet proactief op te reageren, aangezien de kritiek richting Q-Park en de gemeente Den Haag gaat.

Onlinerapport:

Tot slot verwijs ik graag naar het online dashboard waarin alle sociamediaberichten en nieuwsartikelen worden gepresenteerd.

Link naar onlinerappport: https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-

Eendracht Ypenburg 1.2.2017

Haagse Markt Advies nieuwsbrief & socialmedia

P+R op de Binckhorst

P+R op de Binckhorst

Hi Wim,

Zoals beloofd hierbij het monitoringsoverzicht van de Haagse Markt periode 23.1.2017 – 27.01.2017. Ik kwam vandaag een artikel tegen over nieuwe parkeermogelijkheden bij de Binckhorst waarbij ze ook de Haagse Markt noemen. De extra parkeermogelijkheid komt namelijk ten goede aan de bereikbaarheid van Den Haag (en de Haagse Markt). Zie hieronder het artikel. Tot slot het onlinemonitoringsrapport. Hierin wordt live gemonitord op alle socialmediaposts van de Haagse Markt en online nieuws artikelen. Mocht je nog vragen hebben over het dashboard bel me dan even of per email. Onderaan de link naar dit dashboard.

Parkeermogelijkheden bij de Binkchorst

http://www.cdadenhaag.nl/nieuws/pr-op-de-binckhorst

Online dashboard

https://in.coosto.com/d/033768546c3e5d621d63d345/haagse-markt-